Gips hör inte sommaren till!

Sommaren ska bestå av sköna kvällar och urmockade boxar, men vi kör boxvila! Eller inte… Vi kör torr trädgårdshage!

Dagen innan vår hovslagare skulle komma på sitt inbokade besök, började Stumpan att ömma. Vilket var tur i oturen.

Visade sig vara hovböld. Typ blodblåsa under nageln, om jag skulle likna det vid något. Fick bli gips och skyddande bandage.

Boxvilan höll på att innebära rivet stall, så när daggen hade släppt på morgonen fick hästarna gå ut i torra trädgårdshagen. Mycket gos, gott gräs och fri tillgång till det svalkande stallet visade sig vara ett riktigt lyxigt sommarläger.

Resten av trädgården och små ytorna här hemma är nu slagna för extra lyxigt och gott hö.

Hälsningar från Mörteleks Frälsegård -En skogsgård mitt i Småland