9 steg till en dålig sömn

7 november, 2019

Jag har ett litet sömnproblem just nu.

Om någon längtar efter att vakna svintrött och gå omkring med värkande ögon, ömmande kropp och känsligt humör på dagarna kan jag rekommendera följande nio steg:

  1. Stöka till dygnsrytmen genom att vara uppe och jobba några timmar mitt i natten. Ett tillfälle räcker om du är lite grundsliten.
  2. Sov inte ut dagen efter utan jobba på som vanligt.
  3. Tvinga dig förbi tröttheten följande kväll tills du tror att du är pigg igen och slå på en bra serie i tre delar. Med intentionen att se endast del ett.
  4. Se även resterande två delar eftersom serien är så himla gripande.
  5. Sov inte ut morgonen efter heller.
  6. Somna på soffan på kvällen.
  7. Ligg vaken i sängen eftersom du nu är pigg till följd av att du somnade på soffan tidigare.
  8. Vakna outvilad. Igen.
  9. Upprepa från steg 5 så många dygn som du tycker behövs.

Så! Nu bör du vara en fullfjädrad trötthetsmästare. Välkommen i klubben. 

Själv ska jag bryta mönstret nu. Har fått nog av denna sömnlösa cirkel redan efter något dygn. Behöver min kraft så detta kan inte fortsätta. Men det är svårt! Särskilt det där med att hålla sig vaken tills man verkligen ska sova. Har jag märkt.

Hur blev spannmålsåret 2019?
Här kan man äta närproducerat!